Spor masaj terapisi özellikle sportif etkinliklerde kullanılan spesifik bir masaj türüdür. Spor Masaj Terapisi, spor aktivitesinden önce ya da sonra yapılabileceği gibi aktivite sırasında devre aralarında da çok seri bir şekilde lokal olarak da uygulanabilir.  Ayrıca uyarıcı hareketler çoğunluktadır ve branşa özgü olarak uygulanır.

Sporcunun sağlığını ve kendisini iyi hissetmesini sağlamak ve sportif performansını artırmak için masaj ve ilgili teknikleri uygulama sanatı ve bilimi ise Spor Masajı Terapisidir.

Spor Masajı neden yapılır?
* Sportif başarıyı arttırmak ve sporcunun yarışma öncesi daha iyi bir başlangıç yapabilmesi için.
* Antrenman ve yarışma öncesi kısa sürede dinlenmeyi (Toparlanmayı) sağlamak için.
*Sporcunun başarıyı etkileyecek psikolojisini olumlu yönde etki altına almak.*Sakatlıkları engellemek ve en kısa zamanda spora dönmesini sağlamak amacıyla yapılır..

Sporcu masaj terapisi ile klasik masaj terapisi arasında uygulanacak maniplasyonlar bakımından aralarında çok yoktur. Her ikisinde de aynı maniplasyonlardan faydalanılır. Aralarındaki fark sadece uygulama yöntemi ve dozaj konusundadır. Gereğine göre değişik variyasyonlarla tek el, çift el, el sırtı, elin kenar bölgesiyle örfölaj, elle, parmaklarla petrisaj, elin kenar bölgesiyle friksiyonlar yapılır, kol ve bacaklar titreştirilir. Vurma biçimlerinin türleri, eskiden spor masajının özel şekilleri olarak kabul edilirdi. Bugünde ringin köşesinde oturan sporculara uygulandığı sık sık görülür. Tam formunda aşırı duyarlı ve sinirli sporcuda darbe şeklindeki masajlar sporcunun gücünü azaltabilir (sprinterlerde, engelli koşanlarda, yüksek atlamacılarda).

Dikkat edilirse maniplasyonlar her iki masaj tekniğindede aynıdır. Değişen sporcunun o anki ihtiyacına göre miktar, tempo, ritmik kombinasyon, başlangıç ve bitiş temposuyla zaman kavramıdır. Özellikle devre arasında zaman çok kısadır ve bazen masaj terapisinin 7-8 dakikada bitirilmesi zorunlu olur.

Spor masajı 4’e ayrılır.
1-Antreman masajı
2-Yarışmaya hazırlık masajı
3-Ara masajı
4-Dinlendirme masajı

Spor Masaj Terapisinin Etkileri
1.    Isıtma
2.    Dolaşımı Artırma
3.    Yumuşak Dokuyu germe
4.    Skar Dokusunu Yumuşatma ve Adezyonları Çözme
5.    Doku Permeabilitesini (Geçirgenliğini) Artırma
6.    Doku Elastikiyetini Artırma
7.    Gevşeme
8.    Ağrıyı Azaltma
9.    Otonom Sinir Sistemini Dengeleme
10.    Psikolojik Rahatlama

Spor Masaj Terapisi Fiziksel Olarak Aktif Oolan İnsanın Gereksinimini Nasıl Karşılar
1-    Kan ve lenf dolaşımını artırır, böylece kasların ve yumuşak dokuların beslenmesine yardımcı olur.
2-    Kas sertliğini ve kısıtlılığını azaltır, böylece kasların dengeli çalışmasını, esnekliğini ve gevşemesini de mükemmelleştirir.
3-    Spor yaralanmalarının daha hızlı iyileşmesini sağlar ve yaralanma olasılığını azaltır.
4-    Kas hamlamasını azaltır, böylece daha tutarlı, daha yüksek düzeyde antrenman ve performansı olanaklı kılar.
5-    Çapraz – fibril masajı, yumuşak dokulardaki adezyonları ve skar dokusu oluşumunu etkili bir şekilde azaltır. Bu, kas bütünlüğünü ve tüm eklem hareket açıklığını olanaklı kılar.
6-    Ağrıyı azaltır ve gevşemeyi artırır.
7-    Vücudun farkında olma hissini artırır.
8-    Psikolojik destek sağlar ve kendine güven oluşturur.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s