ÜÇ UYGULAMA YOLU – 2

Standard

TANTRA – İNİSİASYON VE DÖNÜŞTÜRME YOLU

Tantrik yol aynı zamanda değişim yolu olarak adlandırılır. Bu yolda eğer ustaca davranırsak Buda doğamızı gölgeleyen bozucu itkileri reddetmek yerine, onları dönüşümümüzü sağlamak amacıyla bir araç olarak kullanabiliriz.
Bön geleneğinin Tantrik öğretilerinde dört çeşit Tantra yer alır.
Kriya Tantra ve Charya Tantra (İlk Aşama Tantraları).
Baba Tantra ve Ana Tantra (Yüksek Tantralar).
Tantralar uygulanırken uygulayıcılar kendilerini aşkın varlıklar(değişik Buda formları) olarak imgeler ve kendilerini tamamen o aşkın varlıklara dönüştürürler. O aşkın varlığın duygularını, güçlerini, bilgeliğinii ve iyileştirme potansiyelini kendi bünyelerinde toplarlar.  Uygulama süreci üç varlığı içerir, bilgi varlığı, sembolik varlık ve eylem varlığı.

Sembolik varlık, herhangi şeyi bilinç ve farkındalık alanımıza getirmektir. Bu varlık hayalimizde canlandırdığımız Mandala, aşkın varlıklar, aşkın varlıkların mantraları ya da herhangi biri soyut enerji olabilir.

Bilgi varlığı aşkın varlıkta gördüğümüz, mantrada hissettiğimiz, ya da aşkın varlıkta doğuştan gelen Buda doğamızla uyandırdığımız olumlu özelliklerdir. Semboliik varlıkla Bilgi varlığını birleştirdiğimiz zaman bu, eylem varlığı adını alır.
Eylem varlığı kendi varlığımızın dönüştürülmüş şeklidir. Buda doğasının özelliklerini içerir. Şefkatlilik ve suçluluk, korku ve öfkeden arınmışlık.
Tantrada bir başka önemli yön öğretmen ve öğrenci ilişkisidir. Bilgelik ve yöntemin birleşmesi dönüşüm yoludur ve tantrik uygulamaların kalbidir.
Tantrik aşkın varlıkları imgeleme uygulamaları enerjetik uygulamalardır. Bizi sadece mutlu ve güçlü kılmakla kalmaz, Buda doğası potansiyelimizle yeniden bağ kurmamızı sağlar. İmgeleme uygulaması kendimizle bağ kurmamıza ilişkindir. Bağımız koptuğunda tekrar o noktaya dönmemiz zorlaşır. Bir aşkın varlığı hayal ederek ihtiyacımız olan belirli bir niteliği içimizde uyandırdığımızda, sözkonusu niteliği içimizde hayatımıza taşımamız mümkün olur.
Yüksek Tantra Uygulamasına İlişkin Öğreti
Duygu ve boşluğun birleşmesi bilgelik olarak anlaşılır. Her türlü duygumuz, haz ya da karmaşa da içerse arzu ve bağımlılıkla karışmamalıdır. Uygulama yaptığımız zaman duygu ya da algılarımız bozucu itkilerden uzak olmalıdır.
Eğer duygularımız arzu-bağımlılıkla karışıyorsa, aşırı bağlanma, güçlü istek ve tutku eğilimi gelişebilir.
Eğer duygumuz boşlukla karışıyorsa, zorlukları ya da acı ve hoşnutsuzluğu dönüştürmek için ustalıklı bir araç haline gelebilir.
Yüksek tantrik uygulamada boşluk meditasyon nesnesi olarak ele alınır. Haz veya başka duygu ya da heyecanlara ilişkin deneyimler, meditasyon yapan özne ile özdeşleştirilir. Bu farkına varış, bilgeliktir. Bu bilgi ya da doğuştan gelen farkındalığımızdır. Özne ve nesneyi kavrayan bir farkındalığa sahip olmak ve nesneyi boşluk olarak kavramak önemlidir.
Eğer bunu yapabilirsek, kendimizi arzunun-bağımlılığın ya da elde etme hırsı, güçlü istek, tutku ya da kaçışın kurbanı olmaktan kurtarabiliriz.
Haz ya da deneyimin özne olarak anlaşılması, kabullenme ve açık olma niteliğini taşır. Tam içinde bulunduğumuz anda varoluş durumumuzu koşulsuz kabul etmektir ve daha önemlisi yaşadığımız deneyimin bizi şartlandırmasına izin vermemektir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s